דרישת שלום מסקוטלנד

הפוסט הזה קצת שונה מהאחרים. הוא לא עוסק בכתיבה ולא בעריכה, לא בספרים ולא בסופרים.

במקום זאת, הוא עוסק בי. לא בי העורכת אלא בי – האישה הפרטית.

יש לי היום יום הולדת.

זו השנה השנייה שביום הולדתי אני נמצאת במקום האהוב עליי – אינברנס, סקוטלנד – והפעם הרביעית שאני מגיעה לכאן לחופשה.

הפעם הראשונה שביקרתי באינברנס הייתה במסגרת טיול בהיילנדס, ולאינברנס הוקדשו שלושה ימים בלבד, די והותר כדי להתאהב במקום. על כן לחופשה הבאה ייעדתי שבועיים, שבמהלכם כבר תכננתי את הפעם השלישית, שהות משמעותית יותר של כמה חודשים. אומנם בפעם השלישית טיילתי ברחבי סקוטלנד, אולם אינברנס הייתה בסיס הבית. לא רק לוגיסטית אלא בתחושה, כי זה מה שקרה מהפעם הראשונה שביקרתי באינברנס – תחושה מחבקת של בית, של חדש אבל כה מוכר.

יכולתי לאפשר לעצמי שהות כה ארוכה במקום שהרגיש כמו בית שני כי זכיתי בעבודה הכי טובה בעולם – לא רק שאני קוראת ספרים לפרנסתי, שזה כבר תענוג, אני גם יכולה לעשות זאת מכל מקום בעולם.

סקוטלנד מקום רגוע, שקט, ומזג האוויר קריר עד קר, בדיוק כמו שאני אוהבת. מסביב הכול יפה ומטופח, ובמרחק נגיעה נמצא הטבע הכחול והירוק שעושה רק טוב לעיניים ולנשמה.

ניסיתם פעם להאכיל ברווזים באפונים? הנאה צרופה מובטחת.

ואת הפרות הסקוטיות כבר הכרתם? כן, אלה השעירות עם הפוני. מתוקות, לא?

מתי בפעם האחרונה ראיתם כלבי מים?

יש פה כמעט יותר כלבים מאנשים, ובכל מזג אוויר ישמחו לקפוץ למים ולהחזיר כדור או מקל, בתקווה שייזרקו למים שוב. וחוזר חלילה.

החבר'ה שבתמונה הבאה אחראים לפסקול שמאפיין את אינברנס.

הם די מציקים וקצת גנבים, אבל מאז קראתי את הספר "ג'ונתן ליווינגסטון השחף" מאת ריצ'ארד בך יש לי חיבה לשחפים, למרות תכונותיהם האנטי־סוציאליות. אפילו לבן שלי קראתי שחף.

ויש כאן גם פטריות כמעט כמו באגדות.

בטבע אפשר לפגוש שפע של חיות.

והעיקר – אפשר לנשום פה אוויר נקי מלוא הריאות.

אז גם השנה נעניתי למשיכה של אינברנס, ובאתי לבלות בה את יום הולדתי, הפעם לחופשה קצרה יחסית. הגעתי בלב כבד ובעצב בגלל מה שקורה בביתי הראשון.

הפעם אינברנס עוזרת לרפא נפש דואבת.

המקום הזה עתיר גשמים, שכידוע גוררים אחריהם קשתות מופלאות.

בוויקיפדיה, בערך קשת בענן, כתוב: "לצבעי הקשת נודעה משמעות תרבותית בהקשר קבלת האחר ואהבת כל אדם באשר הוא". אם כך, אני רואה פה קשתות של תקווה לימים טובים יותר בקרוב.

אמן.

2 תגובות

  1. דבר ראשון יום הולדת שמח.לפני כשנה וחצי כשהיית באותו מקום בסקוטלנד,אני זוכר היטב.חיכיתי בסבלנות כחודשיים שלושה עד שתחזרי ותערכי את הספר שלי,בדיעבד הסבלנות השתלמה לי ומאד אהבתי את העריכה לספר 'המוכמנים' שערכת.ואיזה כיף לך שאת נהנית מהטבע הנפלא של סקוטלנד ותמשיכי להנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  אולי יעניין אותך גם

   לשירותי עריכה לשונית, עריכה ספרותית או עריכה אקדמאית 

דילוג לתוכן